Παρακολουθώντας κανείς την indie σκηνή ανάπτυξης ηλεκτρονικών παιχνιδιών μπορεί να διακρίνει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, πως παρουσιάζονται καταπληκτικές δουλειές που ξεπερνούν κάποιες φορές σε γραφικά και gameplay – τουλάχιστον όπως αυτό παρουσιάζεται στα video – τα πολύ μεγάλα gaming studios.
Φαίνεται πως πραγματικά έχουμε φτάσει σε εποχή που υπάρχουν τα εργαλεία αλλά και η εκπαίδευση, που μπορούν να βοηθήσουν οποιονδήποτε να φτιάξει το δικό του παιχνίδι. Πόσο μάλιστα όταν μιλάμε για ομάδες ταλαντούχων προγραμματιστών, γραφιστών και μουσικών.
Ήδη έχει αρκετά άτομα παγκοσμίως που μάλιστα συχνά δουλεύουν απομακρυσμένα από διαφορετικά μέρη του κόσμου συγκροτώντας ομάδες ανάπτυξης, τα οποία βγάζουν χρήματα είτε γράφοντας μουσική για παιχνίδια, φτιάχνοντας γραφικά και βίντεο έως προγραμματίζοντας τμήματα παιχνιδιών, συντονιστών, πωλητών, προωθητών και άλλως ρόλων που απαιτούνται από την ανάπτυξη ενός τίτλου έως την κυκλοφορία του.
Αυτή η ευκολία όμως έχει και ως αποτέλεσμα και την κυκλοφορία ενός τεράστιου πλήθους νέων τίτλων κάθε χρόνο, γεγονός που δυσκολεύει την αποκόμιση κέρδους. Αν μέσα στην πλειάδα των παιχνιδιών που αναπτύσσονται προσθέσουμε και την ηλεκτρονική πειρατεία, καταλαβαίνει κανείς πως η επιτυχία και ακόμα περισσότερα τα κέρδη από την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού, κάποιες φορές είναι και θέμα τύχης.