H ΑΤΙ έδωσε περισσότερες πληροφορίες για την νέα κάρτα γραφικών που έχει σχεδιάσει για χρήση στην νέα κονσόλα της Microsoft (ΧΒΟΧ 360). Οι λεπτομέρειες είναι αρκετά συναρπαστικές.
Η νέα GPU (ή μάλλον VPU κατά την ονοματολογία της ATI) είναι η πρώτη κάρτα που περιλαμβάνει ενοποιημένους pixel και vertex shaders. Συνολικά 48 τέτοιοι shaders θα υπάρχουν στο ολοκληρωμένο και για να μπορούν να διατηρηθούν απασχολημένοι σε κάθε χρονική στιγμή, σε επίπεδο hardware έχει σχεδιαστεί ένα hardware threading σύστημα, που μπορεί να διατηρεί την κατάσταση μέχρι και 64 ξεχωριστών threads!! Οι shaders υλοποιούν ένα αρκετά διευρημένο και γενικό σύνολο εντολών που περιλαμβάνει τόσο pixel όσο και vertex λειτουργίες, με αρκετά κοινά στοιχεία με το DirectX αλλά αρκετά περισσότερα (παραπάνω από DX9 + Shader Model 3.0). Πρέπει να σημειωθεί ότι πλέον shader προγράμματα μπορούν να περιλαμβάνουν έναν χωρίς περιορισμούς αριθμό εντολών και αξίζει να αναφερθεί ότι η ΑΤΙ προσέλαβε πολλούς ειδικούς σε compilers και μαζί με την MS ισχυρίζονται ότι έχουν αναπτύξει έναν πολύ ικανό compiler.
Η VPU της ΑΤΙ στο νέο XBOX δεν λειτουργεί μόνο ως υποσύστημα γραφικών. Είναι και ο memory controller του συστήματος μέσω του οποίου οι κεντρικοί επεξεργαστές του XBOX έχουν πρόσβαση στην μνήμη.
Αν και η VPU και η CPU μοιράζονται την ίδια μνήμη (τύπου GDDR3 και μεγέθους 512ΜΒ), η VPU έχει πρόσβαση σε μια δικιά της embedded DRAM (eDRAM) μεγέθους 10ΜΒ. Αυτό που είναι εντυπωσιακό, είναι ότι η eDRAM ουσιαστικά είναι “κολλημένη” σαν ένα δεύτερο chip πάνω από την GPU/memory controller και υπάρχει ένα κάθετο link πολύ υψηλής ταχύτητας για την επικοινωνία των ολοκληρωμένων στα 2 substrates! Ακόμα πιο εντυπωσιακό όμως είναι το γεγονός ότι η μνήμη περιλαμβάνει εκτός από τα κελιά στα οποία αποθηκεύονται τα bits πληροφορίας και μια σειρά από επεξεργαστικά στοιχεία τα οποία μπορούν να κάνουν antialiasing (4x) κατευθείαν πάνω στα δεδομένα της μνήμης!!!
Πηγή : theTechReport
link : http://techreport.com/etc/2005q2/xbox360-gpu/index.x?pg=1