Η επέλαση της γυφτιάς στο Ελληνικό διαδίκτυο. Σάλος, Σοκ, Απίστευτο!

Το έγραφα και προειδοποιούσα εδώ και καιρό, πως αν συνεχίσει αυτή η κατάντια με τους κυνηγούς του μεροκάματου μέσω διαδικτύου με τα sites περιεχομένου που κυκλοφορούν με τον κιλό πλέον, του copy paste και των “κάνε μου like για να διαβάσεις παρακάτω”, θα αποκτήσουμε ένα Ελληνικό web εξίσου σκουπίδι με αυτό της Ελληνικής τηλεόρασης.

Καθημερινά διαβάζω με ένα γρήγορο σκανάρισμα τίτλους ειδήσεων από διάφορα sites στο facebook και τα μισά έχουν στους τίτλους “Απίστευτο“, “Σοκ“, “Σάλο έχει προκαλέσει“, “Δεν θα πιστεύετε” κλπ. Ειδικά το “ΣΟΚ” παίζει καθημερινά. Τις περισσότερες φορές καταλήγουν σε άρθρα της πλάκας, προφητείες, μύθους, ψεύτικες ή και τελείως αδιάφορες ειδήσεις.

Ο άλλος έχει είδηση “Απίστευτο ΒΙΝΤΕΟ! Βρέθηκε ΓΟΡΓΟΝΑ ( βίντεο )” και περιμένει τα θύματα που θα κλικάρουν από κάτω την διαφήμιση περιμένοντας να δουν το βίντεο που ασφαλώς δεν υπάρχει, για να πάρει κάποια cents από το κλικ. Και δεν φτάνει αυτό, πετάει και κάποιες λέξεις κλειδιά μέσα στο κείμενο που μαγείρεψε για να στοχεύσει και τις μηχανές αναζήτησης.

Τα sites που σου πετάνε φάτσα κάρτα το παραθυράκι όπου πρέπει να κάνεις like για να συνεχίσεις να διαβάζεις επεκτείνονται ακόμα και στα λεγόμενα “μεγάλα ειδησεογραφικά”. Τα οποία μεγάλα, βάση ονομάτων ιδιοκτητών και δημοσιογράφων που συμμετέχουν, που χρόνια μέσω των καναλιών και του ραδιοφώνου κατηγορούσαν το διαδίκτυο, τώρα έχουν εισβάλει όλοι τους στο διαδίκτυο και εκεί που κατηγορούσαν τα ανώνυμα blogs, ξεπετάνε πρόχειρο περιεχόμενο με φανταχτερούς τίτλους ώστε να τσιμπήσουν “πελατάκους” και έπειτα παινεύονται πάλι μέσα από τα ίδια τους τα sites, για τα γαμάτα στατιστικά τους, ώστε να πουλήσουν διαφημίσεις.
Μάλιστα τα μεγάλα και τρανά sites, επειδή δεν τους φτάνει μόνο ένα website, πλέον κάνουν από ένα και όλα τα μέλη της οικογένειας, συγγενείς ή φίλοι και αλληλοστηρίζονται δημοσιεύοντας αποσπάσματα ειδήσεων που για να διαβάσεις ολόκληρο το κείμενο, θα πρέπει να περάσεις πρώτα από τα “συγγενικά” websites ώστε να ανεβάσεις και εκεί τα στατιστικά που ανελλιπώς παρακολουθούν και παρουσιάζουν στους πελάτες τους για να πουλήσουν διαφήμιση. Ορισμένα από αυτά, για να παρουσιάσουν ακόμα μεγαλύτερα στατιστικά επισκεψημότητας, ανανεώνουν κάθε μικρό διάστημα την σελίδα στον browser, κερδίζοντας έτσι άλλο ένα “pageview” για το οποίο μπορούν να παινεύονται.

Από την άλλη ακόμα πιο τραγικοί είναι ορισμένοι άσχετοι τύποι που αυτοαποκαλούνται “bloggers” που φτιάχνουν ειδήσεις από το μυαλό τους που θα τους φέρουν επισκεψημότητα. Και αν τους την πεις , σου απαντούνε “εγώ δεν είμαι δημοσιογράφος αλλά blogger”. Το νόημα των blogs χάθηκε έτσι και αλλιώς από την στιγμή που την είδαν ανταποκριτές και αναμεταδότες ειδήσεων, αντί να γράφουν προσωπικά δικά τους άρθρα και απόψεις, αλλά το γράψιμο απαιτεί και χρόνο, ενώ το copy paste άντε και με ένα “σπίνινγκ” λέξεων για να μη τους κατηγορήσουν ότι αντιγράφουν τα πράγματα είναι εύκολα και ανεβαίνει και σε πολυπόθητες θέσεις στην google , μια και μάθανε και από SEO, SEM και άλλες όμορφες μαρκετίστικες λέξεις.

Ο κατήφορος δεν έχει τέλος. Μιλάμε για την επέλαση της γυφτιάς και κατάντια που καλώς ή κακώς συμβαδίζει πλέον με την κατάσταση της χώρας μας. Άλλα τα αγνοούμε, με άλλα γελάμε γιατί τα θεωρούμε γελοία, άλλα τα ανεχόμαστε και άλλα μέχρι που τα σχολιάζουμε καλή ώρα και κάπως έτσι γεμίζει το Ελληνικό διαδίκτυο με σκουπιδαριό. Scripta manent για τις επόμενες γενιές να μας διαβάζουν και να έχουν και αυτοί να κράζουνε.

Σχετικά παλιότερα κείμενα: