«Καθαρόαιμο» μέσο ενημέρωσης το Διαδίκτυο
ΣE ENA ραγδαία αναπτυσσόμενο ενημερωτικό Μέσο εξελίσσεται το Ιντερνετ, το οποίο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στον ανταγωνισμό μεταξύ των ΜΜΕ, αφού οι χρήστες του το επιλέγουν για την ενημέρωσή τους σε τοπικά αλλά και διεθνή θέματα.
Παρά το ότι ακόμα, στη χώρα μας, η διείσδυσή του θεωρείται χαμηλή -συγκριτικά βεβαίως με τις άλλες ανεπτυγμένες χώρες- παρουσιάζει θεαματική αύξηση τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας Focus Highlights, που αναφέρονται στο χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο μέχρι τον Οκτώβριο του 2005, σε άτομα ηλικίας από 13 έως 70 ετών, οι χρήστες του Διαδικτύου από το 2000 έχουν αυξηθεί κατά το εντυπωσιακό 182%.
Χαρακτηριστικό της εικόνας που διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια είναι ότι, στον προαναφερθέν χρονικό διάστημα, το 33,3% του ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι χρήστες του Διαδικτύου, έναντι του 11,8% του 2000. Επίσης το 2005, μόλις το 0,9% δηλώνει ότι δεν γνωρίζει τι είναι το Ιντερνετ, έναντι του 8,2% του 2000.
Εξάλλου και όσον αφορά τα δύο φύλα, οι άντρες χρησιμοποιούν σε μεγαλύτερο ποσοστό το Διαδίκτυο, 38,8%, έναντι 27,9% των γυναικών, το «ωραίο φύλο» ωστόσο είναι αυτό που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση στη χρήση κατά την τελευταία πενταετία (ξεπερνά το 240%).
Και σήμερα, όπως και πριν από λίγα χρόνια, το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών του Ιντερνετ είναι οι νέοι (ηλικίες 13-24 ετών) σε ποσοστό 39,8%, ενώ σημαντικά ποσοστά εμφανίζουν και οι άλλες ομάδες, όπως αυτή που θεωρεί ότι το Διαδίκτυο είναι «ένα παράθυρο στον κόσμο» και στην οποία ανήκουν οι φοιτητές και οι άντρες μεγαλύτερη ηλικίας, με συνολικό ποσοστό χρήσης 24,1%, και βέβαια η ομάδα των «heavy users», οι οποίοι αποτελούν το 16,7% των χρηστών του Διαδικτύου και είναι κατά κύριο λόγο άνδρες μέσης ηλικίας, ανώτατης κοινωνικοοικονομικής τάξης και μόρφωσης κυρίως από την Αθήνα.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Περισσότερα Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Τρίτη, 18 Απριλίου 2006 07:00