Τα multithreaded παιχνίδια άρχισαν να φτάνουν!!

Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές επεξεργαστών μας είπαν ότι το μέλλον είναι στα πολυεπεξεργαστικά συστήματα (SMP – Symmetric MultiProcessing). Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές παιχνιδομηχανών ήρθαν και τους υποστήριξαν επιλέγοντας να εφοδιάσουν τις κονσόλες τους με multicore επεξεργαστές. Οι κυριότεροι κατασκευαστές GPUs παρουσίασαν drivers που εκμεταλλεύονται multicore συστήματα. Οπότε το ερώτημα που ανακύπτει είναι ένα : πού είναι τα SMP παιχνίδια;;

Θυσιάζοντας την single-thread απόδοση για αύξηση της παραλληλίας σε ένα σύστημα, δεν ήταν καλά νέα για την gaming κοινότητα, καθώς τα παιχνίδια είναι κατά κύριο λόγο μία από τις πιο απαιτητικές single-threaded εφαρμογές. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα παιχνίδια δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν τα πολλαπλά resources των νέων επεξεργαστών για να αυξήσουν την απόδοση τους. Απλά χρειάζεται χρόνο για να γίνει κάτι τέτοιο και βασικά αναπροσαρμογή του τρόπου με τον οποίο σχεδιάζονται και υλοποιούνται. Με τους multicore επεξεργαστές να κατακλύζουν την αγορά οι κατασκευαστές παιχνιδιών φαίνεται ότι πρέπει αργά ή γρήγορα να προσαρμοστούν. Και όταν οι κατασκευατές επεξεργαστών είναι διατεθιμένοι να βοηθήσουν για να πραγματοποιηθεί το βήμα αυτό, τότε η αλλαγή είναι πολύ κοντά.

Ήδη, δύο γνωστά παιχνίδια παρουσίασαν patches τα οποία τους επιτρέπουν να εκμεταλλευτούν την ισχύ πολλαπλών επεξεργαστών. Αυτά δεν είναι άλλα από τα Quake 4 και Call of Duty 2. Για την ανάπτυξη και των δύο patches η Intel έχει επίσημα συνεργαστεί με τους οίκους ανάπτυξης των παιχνιδιών, με αποτέλεσμα τα παιχνίδια να κερδίζουν σημαντικά σε επιδόσεις στους επεξεργαστές με HyperThreading και στους dual-core. Βέβαια, σαν “παρενέργεια” και τα συστήματα με επεξεργαστές της AMD βλέπουν σημαντική αύξηση των επιδόσεων.

Τα patches μπορείτε να τα προμηθευτείτε από τα ακόλουθα sites :
– για το Call Of Duty 2 : http://www.callofduty.com/patch_cod2/
– για το Quake 4 : http://www.idsoftware.com/

Αν αμφισβητείτε το μέγεθος της αύξησης των επιδόσεων που μπορεί να επιτευχθεί, τότε μπορείτε να επισκεφθείτε το FiringSquad.com όπου κάνουν ένα σχετικό συγκριτικό χρησιμοποιώντας το patch για το Quake 4 (http://www.firingsquad.com/hardware/quake_4_dual-core_performance/). Τα αποτελέσματα δείχνουν αύξηση επιδόσεων μέχρι και 70%!!! Είναι μάλλον θεαματικό, αν σκεφτεί κανείς ότι δεν είναι παρά η πρώτη προσπάθεια και μάλιστα πάνω σε μια μηχανή που δεν σχεδιάστηκε εξαρχής ως SMP!

Αφήστε το σχόλιο σας στο "Τα multithreaded παιχνίδια άρχισαν να φτάνουν!!"

Σχολιάστε