Σχετικά με το πρόβλημα του search spam και των αλλαγών της google στον αλγόριθμο της

Οι απορίες αλλά και οι σκέψεις που δημιουργούνται από την απόφαση της google που σχολιάζαμε στο άρθρο "Η Google ενημέρωσε τον αλγόριθμο αναζήτησης της για να βοηθήσει στη μείωση των webspam στα αποτελέσματα αναζήτησης της" είναι πάρα πολλές.
Για παράδειγμα κάποια κείμενα του log.gr αναδημοσιεύονται στα freestuff.gr και apn.gr με τα οποία συνεργαζόμαστε αλλά και σε άλλα sites που κάποιες φορές ζητάνε άδεια αναδημοσίευσης βάζοντας την αρχική πηγή. Ένα άλλο παράδειγμα, είναι sites όπως το e-thraki που έχει συνεργασία με την εφημερίδα Πρώτο Θέμα, όπως και αρκετά άλλα επαρχιακά sites που έχουν συνεργασία και αναδημοσιεύουν μεταξύ τους άρθρα. Επίσης τι θα γίνει με τα δελτία τύπου που στέλνονται μαζικώς σε πολλά ειδησεογραφικά sites και δημοσιεύονται σε ταυτόχρονα και αυτούσια σε αυτά;

Πως είναι δυνατόν να καταφέρει η Google με αλγόριθμους και αυτοματοποιημένα να κάνει δίκαιο διαχωρισμό τέτοιων περιπτώσεων, από αυτών που αντιγράφουν χωρίς καμία άδεια;

Τι θα ελέγχει; Την ημερομηνία και ώρα που κάνει index / cache η ίδια η google τα sites που επισκέπτετε; Πάλι δεν στέκει γιατί βάση του δικού της αλγόριθμου μπορεί να επισκέπτεται πολύ πιο συχνά το site που έχει κάνει την αντιγραφή από το άλλο που είχε το πρωτότυπο και στο τέλος να "θάψει" το πρωτότυπο! Αν πάλι ελέγχει καταχωρημένες ημερομηνίες στα ίδια τα άρθρα που επισκέπτεται, εκεί είναι που μπορεί να δούμε αλχημείες του στυλ το site που αντέγραψε, να παρουσιάζει παλιότερη ημερομηνία από το original. Λογικά θα ψάξουν και θα δοκιμάσουν και πολλές από τις υπάρχουσες τεχνικές που εφαρμόζονται για έλεγχο του plagiarism.

Σίγουρα θα παίξουν πολλά κριτήρια ρόλο και πιθανών σε κάποιες περιπτώσεις να υπάρχει και ανθρώπινος έλεγχος όπως γίνετε και τώρα άλλωστε για τα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά τα περισσότερα ερωτήματα θα μείνουν αναπάντητα αφού η google δεν μπορεί να ανακοινώσει τι ακριβώς θα κάνει, γιατί αν το έκανε θα έδινε και την λύση στους αντιγραφείς και στους spammers να το "αντιμετωπίσουν", να βρουν δηλαδή και πάλι τρόπο να ξεγελάσουν τον αλγόριθμο που από ότι φαίνεται για μερικούς αποτελεί ψύχωση.

Όπως και να’χει το "ζουμί" της είδησης είναι πως παρόλο που διάφοροι προσπαθούν να μας πείσουν ότι η google δεν έχει πρόβλημα με τις διάφορες μαρκετίστικες τεχνικές που χρησιμοποιούνται και επηρεάζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης, αποδεικνύεται το αντίθετο ότι και την ίδια την απασχολεί, αλλά και ότι πολλοί χρήστες των μηχανών αναζήτησης έχουν πρόβλημα με την όλη κατάσταση. Και ότι πλέον στα μάτια πολλών ανθρώπων το moto της google "do no evil" δείχνει ολοένα και πιο σαθρό.

Αν διαβάσουμε και το χθεσινό άρθρο της businessinsider, με τίτλο "Bing Engineer Accuses Google Of Profiting Off Search Spam" βλέπουμε περιληπτικά πως η Microsoft κατηγορεί την Google, ότι κερδίζει χρήματα από το Search Spam.

Συγκεκριμένα αναφέρεται στο άρθρο:
"Shum basically accused Google of playing both sides of the spam game — on one hand, Google wants to make its search site as useful as possible so users don’t turn to alternatives. On the other hand, a lot of spam sites make their money by running ads provided by Google, from which Google takes a cut. As Shum put it:
I’d say you are really sidestepping the big problems, the origin of the spam, why they appeared in the first place. There must be an economic incentive to create his kind of content. Why? 70% of those pages show Google Ads….You can’t just say because you don’t report to VP of ad sales you have no problem."

και προσέξτε και τι απάντησε ο Matt Cutts της google:
"Cutts said that Google monitors spam regardless of whether sites use Google Ads or not, and when it kicks a site out of Google’s search results it also removes it from the advertising program. He also noted that sites have other economic incentives to try and game search results — porn and casino sites, for example, pay a bounty to third-party sites who guide users to them.
Cutts also noted that Google values long-term loyalty over short-term gain, pointing to the search engine’s refusal in the early 2000s to use paid inclusion — where sites could actually pay to be included in algorithmic search results — when competitors like Microsoft and Yahoo were happy to do so."

να το έχουμε λοιπόν στα υπόψη, πως αν ένα site ορθώς ή λανθασμένα διαγνωστεί από την google πως σπαμάρει τα αποτελέσματα, ας ξεχάσει έπειτα και τις διαφημίσεις μέσω adsense.

Τέλος φαίνεται πως έχει αρχίσει ένας πόλεμος μεταξύ google search και microsoft bing , όπως φαίνεται και από αυτό το άρθρο: Microsoft PR Head: "Google Wants To Change The Subject" Because "They’re Under Investigation For Manipulating Search Results" όπου επικεφαλής της Microsoft κατηγορεί την Google πως προσπαθεί να αλλάξει θέμα επειδή διερευνάτε σε Αμερική και Ευρώπη, εσκεμμένη αλλοίωση των αποτελεσμάτων αναζήτησης, ότι η Google κλέβει από την bing εδώ και ένα χρόνο όλες της τις πατέντες, ότι η Google συλλέγει δεδομένα πελατών από το Android και τον Chrome κ.α.
Μέσα από τέτοιες αντιμαχίες τις περισσότερες φορές εκτίθενται και οι δυο πλευρές, οπότε αν συνεχιστεί θα δούμε να βγαίνουν και άλλα άπλυτα των δυο μεγάλων εταιρειών στην φόρα.

Αφήστε το σχόλιο σας στο "Σχετικά με το πρόβλημα του search spam και των αλλαγών της google στον αλγόριθμο της"

Σχολιάστε