Απανωτά χτυπήματα στους κυνηγούς των αποτελεσμάτων αναζήτησης της google

Πριν κάτι χρόνια αποκαλούσα το SEO και το web marketing ως «πανούκλα του διαδικτύου» ανοίγοντας τεράστιες συζητήσεις και ενοχλώντας με αυτόν τον χαρακτηρισμό διάφορους αυτοβαφτιζόμενους seo experts που τους πρόσβαλα την σοβαρή κατά τα άλλα μπίζνα.
Τότε λοιπόν έγραφα και τι μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή, που θα μείωνε αυτήν την επέλαση των σερπατζήδων (1) στο web  «Η Google δεν κρατάει τυχαία επτασφράγιστο τον αλγόριθμο της αξιολόγησης των web sites που επιστρέφει στις αναζητήσεις μας. Το κάνει για να αποφεύγει αυτές τις τεχνικές που αναφέραμε που καταστρέφουν και τη δική της αξιοπιστία, αλλά και τη δική μας ευκολία στην ανακάλυψη της σωστής πληροφορίας. Ήδη δοκιμάζει διάφορες αλλαγές στους τρόπους που αξιολογεί τα καταχωρημένα sites, και πιστεύω πως το κάνει επειδή έχει αντιληφθεί το πρόβλημα και τι συνέπειες μπορεί να υποστεί αν χειροτερέψει και άλλο η κατάσταση. Αυτό σημαίνει πως μέρα με τη μέρα μπορεί να αλλάξει τελείως την «φόρμουλα» της και να φέρει τα πάνω κάτω και να βρεθούν άνεργοι οι guru SEO και να κλαίνε τα χρήματα που δώσανε όσοι πληρώσανε για να χαίρονται να βλέπουν το site τους στις πρώτες σελίδες.
Κάτι άλλο που θα μπορούσε να αλλάξει τελείως το σκηνικό, θα ήταν ένας άλλος τρόπος παρουσίασης ή αναζήτησης της πληροφορίας

Η google και οι άλλες search engines ασφαλώς από το 2009 που έγραψα το άρθρο, δεν έκατσαν με σταυρωμένα χέρια αλλά έκαναν διάφορες αλλαγές όσο παρατηρούσαν πως αυξανόταν οι ομάδες ανθρώπων που στην ουσία προσπαθούν να ξεγελάσουν τους αλγόριθμους τους, εκμεταλλεύοντας ότι τεχνικές (black ή white) μπορούν για να ανεβάζουν παροδικά σε ορισμένες λέξεις κλειδιά τα sites τους και των πελατών τους στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μάλιστα η υπηρεσία αυτή για να είναι ακόμα πιο επικερδής από του Σεοτζήδες (2) εξελίχθηκε και σε συνδρομητική. Έτσι πλέον πολλοί από αυτούς ζητούν ένα μηνιαίο ποσό, ώστε να κρατάνε ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης τα keywords (λέξεις κλειδιά) που πουλάνε στους ενδιαφερόμενους. Τους στέλνουν και κανένα report μέσω έτοιμων εφαρμογών (βλ: seomoz, analyticsseo, diyseo κλπ) κάθε μήνα για να δείχνουν πως κάτι κάνουν και τσεπώνουν τα χρήματα.

Μέσα σε όλη αυτήν την προσπάθεια που αποδείχθηκε και συνεχίζει να αποδεικνύεται επικερδής για αρκετούς από όσους πουλάνε τέτοιου είδους υπηρεσίες, προέκυψαν και διάφορα αρνητικά για το διαδίκτυο που επιγραμματικά και με σχετικά links τα ανάφερα στο άρθρο «Μερικά από τα αρνητικά που προέκυψαν για το διαδίκτυο από το Search Engine Optimization (SEO) και το web marketing»

Τα ποσά που πληρώνονται για αυτές τις υπηρεσίες πολλές φορές ξεπερνούν τα έξοδα του ίδιου του website (δημιουργία, φιλοξενία, domain, υποστήριξη, συντήρηση κλπ) και κάλλιστα θα μπορούσαν να είχαν διατεθεί είτε για διαφημιστικές καμπάνιες μέσω adwords, του επίσημου δηλαδή διαφημιστικού δικτύου και εφαρμογής της google και να κέρδιζαν τις προβολές και το κύρος που ήθελαν οι πελάτες, είτε σε καμπάνιες σε άλλα γνωστά websites  π.χ. στο facebook. Το φταίξιμο δηλαδή δεν είναι μόνο όσων πουλάνε τις υπηρεσίες αυτές, αλλά και των άσχετων πελατών που τους πείθουν πως κυνηγώντας τα οργανικά αποτελέσματα θα τους κοστίσει λιγότερο από ότι αν δώσουν κάποια χρήματα για επίσημες σοβαρές διαφημιστικές καμπάνιες. Βέβαια μέσα στην πλειοψηφία των επαγγελματιών του SEO που προαναφέρω, υπάρχουν και μερικοί που προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες πέρα του κυνηγίου των αποτελεσμάτων αναζήτησης, όπου είναι χρονοβόρες και απαιτούν και κάποιες γνώσεις και σαφώς πρέπει να πληρώνονται αναλόγως. Οι πελάτες και όσοι κινούμαστε επαγγελματικά στο χώρο του διαδικτύου, πιστεύω πως θα συμφωνούν πως αυτοί αποτελούν μειοψηφία και το target group τους δεν αφορά συνήθως τις μικρές εταιρείες των μικρών προϋπολογισμών.

Ειδικά η google όμως, φαίνεται πως κατάλαβε πως οι σκουπιδοποιοί του web (3), αλλοιώνουν τα αποτελέσματα της μηχανής της, καταστρέφοντας στην ουσία την ίδια της την υπηρεσία και αποφάσισε να λάβει δραστικά μέτρα, οπότε και είδαμε μια στροφή στα προσαρμοσμένα στον χρήστη δεδομένα. Τι σημαίνει αυτό; Πως δεν εμφανίζονται πλέον ίδια αποτελέσματα αναζήτησης σε όλους, αλλά διαμορφώνονται αναλόγως τον χρήστη που έχει συνδεθεί στο google account του. Ακόμα και αν δεν είστε συνδεμένοι επειδή δίνετε μεγάλη σημασία στην περιοχή την οποία εντοπίζει η google πως βρίσκεστε και πάλι τα αποτελέσματα προσαρμόζονται βάση αυτού του γεωγραφικού κριτηρίου.
Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε και το άρθρο «Τα SEO Rankings έχουν πεθάνει;» του Σπύρου Παπασπυρόπουλου στο webdesign blog.

Μια άλλη σημαντική αλλαγή είναι η στροφή της google στην σημασιολογική αναζήτηση, ή αλλιώς semantic search, όπου πλέον υιοθετούνται κάποια semantic tags ή Rich snippets όπως τα αναφέρει η google, τα οποία βοηθούν όχι απλά στην αναγνώριση κάποιων λέξεων κλειδιών, αλλά και στο είδος της πληροφορίας που προσφέρεται από τον ιστότοπο. Για περισσότερα διαβάστε:
«Αλλαγές Δεκεμβρίου 2011 στον αλγόριθμο της google» και «Semantic Search, H Google αλλάζει τις αναζητήσεις μας στο Internet» και «Σε λίγο καιρό, η Google θα μας δίνει απαντήσεις, όχι μόνο συνδέσμους»

Και από ότι φαίνεται λαμβάνει και αυστηρότερα μέτρα όπως για παράδειγμα  «Η Google σκοπεύει να τιμωρήσει το υπερβολικό SEO σε ιστοσελίδες»

Αυτές είναι μόνο μερικές από τις εκατοντάδες αλλαγές που γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα από τις μηχανές αναζήτησης, που αποδεικνύουν πόσο ανούσιο και εφήμερο είναι το κυνήγι των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Σκεφτείτε τα χρήματα που πιστεύετε πως επενδύεται να τα δώσετε πρωτίστως για συγγραφή ποιοτικού περιεχομένου που θα ανανεώνεται το δυνατόν συχνότερα και αν δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα ή ανάγκη, τότε σε διαφημιστικές καμπάνιες μέσω adwords, facebook ads, affiliate networks ή ακόμα και καμπάνιες σε εναλλακτικά στοχευμένα sites περιεχομένου και υπηρεσιών σχετικού με το αντικείμενο σας.

1) σερπατζήδες (r): άτομα που πουλάνε seo και κυνηγάνε τα αποτελέσματα αναζήτησης (γνωστά και ως SERP search engine result pages) και υπόσχονται πρωτιές για αυτά στους πελάτες τους

2) Σεοτζήδες (r): οι «επαγγελματίες» του SEO ή πολλές φορές αυτοαποκαλούμενοι seo experts

3) Σκουπιδοποιοί του web (r): Αυτοί που για να πουλήσουν την πραμάτια τους ξεσκίζονται σε copy paste περιεχόμενο, σε spin syntax, σε content farms και διάφορα τέτοια ωραία

Be the first to comment on "Απανωτά χτυπήματα στους κυνηγούς των αποτελεσμάτων αναζήτησης της google"

Leave a comment