Απάντηση ΟΤΕ στην επιστολή διαμαρτυρίας καταναλωτών για τα πάγια ΟΤΕ στο ADSL

Το κείμενο είναι αντιγραφή της επιστολής ΟΤΕ προς το Υπουργείο Ανάπτυξης σε απάντηση της επιστολής διαμαρτυρίας καταναλωτών για τα πάγια OTE στο ADSL.
– Σε απάντηση της ανωτέρω σχετικής της Υπηρεσίας σας και την διαμαρτυρία των 2198 καταναλωτών σχετικά με τα υψηλά πάγια ADSL προσβάσεων θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα εξής:

Εδώ και αρκετό καιρό παρατηρείται μία συστηματική παραπληροφόρηση ως προς το κόστος του ADSL στη χώρα μας, η οποία δεν βοηθάει στην ανάπτυξη της Ευρυζωνικότητας και έχει αρνητικές επιπτώσεις και στην εικόνα της τηλεπικοινωνιακής αγοράς.

Το μέλλον στις τηλεπικοινωνίες είναι η ευρυζωνικότητα. Η ανάπτυξη και η διάδοση των ευρυζωνικών υπηρεσιών αποτελεί βασικό μας στόχο.

Δύο χρόνια μετά την εμπορική διάθεση του ADSL στην Ελλάδα και παρά το γεγονός ότι την ίδια περίοδο ολοκληρώθηκε η προετοιμασία μας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες
• Το δίκτυο ADSL του ΟΤΕ καλύπτει σήμερα όλες τις περιοχές άνω των 7000 κατοίκων. Με τη νέα επέκταση του δικτύου που είναι σε εξέλιξη, θα καλύπτεται μέχρι το τέλος του 2005 το 81% της Ελλάδα (πάνω από το 95%) των αστικών περιοχών.
• Η ενεργοποίηση της υπηρεσίας πραγματοποιείται στη συντριπτική πλειοψηφία σε λιγότερο από 5 εργάσιμες ημέρες.
• Από την αρχή του 2005 έχουν υπερδιπλασιαστεί ο πελάτες ADSL και αυτή τη στιγμή πλησιάζουμε τους 100.000.
• Οι τιμές που προσφέρει ο ΟΤΕ στην υπηρεσία ADSL συστηματικά μειώνονται.

Αναλυτικότερα, τα σημεία που πρέπει να γίνουν κατανοητά είναι τα εξής:

1. Η λιανική τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής αποτελείται από 2 μέρη:
Α. Το κόστος για ADSL πρόσβαση που καθορίζεται από τον ΟΤΕ.
Β. Το κόστος του Internet Feed πάνω από την ADSL πρόσβαση που καθορίζεται από τους ISPs.

Το κόστος πρόσβασης, το μέρος δηλ. που αφορά στον ΟΤΕ, μειώνεται συνεχώς τα τελευταία 2 χρόνια: Ο ΟΤΕ μέσα στο 2003 μείωσε κατά 50% τις τιμές πρόσβασης του ADSL, ενώ από 1/10/04 προχώρησε σε περαιτέρω μειώσεις των τιμών κατά 20%. Για το κόστος σύνδεσης στο Internet αρμόδιοι είναι οι ISPs.
To συνολικό κόστος της υπηρεσίας σήμερα ξεκινάει από 25 ευρώ το μήνα.
Τα παραπάνω δύο κόστη ισχύουν σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου προσφέρει ADSL. Για το συνολικό μηνιαίο ποσό που θα κληθεί να πληρώσει ο καταναλωτής υπολογίζονται απαραίτητα και τα δύο κόστη, είτε ο καταναλωτής «βλέπει» ένα συνολικό λογαριασμό είτε δύο χωριστούς.

2. Η σωστή σύγκριση των τιμών του ADSL μεταξύ χωρών / εταιρειών πρέπει να χρησιμοποιεί και τις παρακάτω παραμέτρους:
Α. Το έτος λανσαρίσματος της υπηρεσίας σε κάθε χώρα. Στην Ελλάδα η εμπορική διάθεση της τεχνολογίας ADSL ξεκίνησε μέσα στο 2003. Αν λοιπόν κάποιος θέλει να συγκρίνει τις σημερινές τιμές του ADSL στην Ελλάδα με άλλη χώρα, θα πρέπει να συγκρίνει τις τιμές στις οποίες προσφερόταν η υπηρεσία 2 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση στη χώρα αυτή.
Β. Τη διασπορά του πληθυσμού που καλύπτει το ευρυζωνικό δίκτυο της κάθε εταιρείας. Η σύγκριση μίας εταιρείας που επενδύει τοπικά σε μία χώρα (π.χ. μόνο σε μία πόλη) με μία που απευθύνεται σε ολόκληρη την επικράτεια δεν είναι σωστή αφού οι απαραίτητες επενδύσεις στις δύο περιπτώσεις είναι πολύ διαφορετικές (ο ΟΤΕ παρέχει ADSL πανελλαδικά).

Γ. Την ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας. Από τους σημαντικότερους δείκτες ποιότητας είναι το «μοίρασμα» (contention ratio): Το εύρος ζώνης ή bandwidth στις συνδέσεις ADSL παγκοσμίως είναι μοιρασμένο μεταξύ των χρηστών και όχι αποκλειστικό για τον καθένα. Το «μοίρασμα» λαμβάνει χώρα σε διάφορα σημεία στο δίκτυο του ΟΤΕ, στο δίκτυο των ISPs, καθώς και στο ευρύτερο Διαδίκτυο. Ο βαθμός «μοιράσματος» καθορίζεται από τη «συγκέντρωση» ή αλλιώς Contention Ratio που εξαρτάται από το εύρος ζώνης της σύνδεσης, το πλήθος των συνδρομητών και το πακέτο πρόσβασης που έχει ο κάθε χρήστης. Αυτή τη στιγμή ο ΟΤΕ έχει τουλάχιστον δύο (2) φορές καλύτερο contention ratio από το μέσο Ευρωπαϊκό αποδεκτό.
Δ. Το κόστος παροχής της υπηρεσίας και κατ’ ακολουθίαν η τιμή στο χρήστη είναι συνάρτηση του αριθμού χρηστών. Όσο αυτοί αυξάνονται, η τιμή χαμηλώνει.
Ε. Τέλος, όσο περισσότερους πελάτες έχει ένας ISP τόσο χαμηλώνει και το δικό του κόστος.

3. Η τιμή ενός προϊόντος στις τηλεπικοινωνίες καθορίζεται από δύο βασικές παραμέτρους:
Α) απαιτούμενες επενδύσεις: Ειδικά για το δίκτυο ADSL, υπάρχει η εσφαλμένη εντύπωση ότι, επειδή χρησιμοποιούνται τα υπάρχοντα καλώδια χαλκού στο τελευταίο κομμάτι του δικτύου (από το χώρο του καταναλωτή μέχρι το DSLAM, δηλ. τον Πολυπλέκτη Πρόσβασης για παροχή ADSL), το κόστος των επενδύσεων δεν είναι υψηλό. Αντιθέτως, οι απαραίτητες επενδύσεις για τη δημιουργία δικτύου ADSL είναι πολύ υψηλές ειδικά αν συνυπολογίσουμε ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα με πολλές γεωφυσικές ιδιαιτερότητες (ορεινοί όγκοι, νησιά) που καθιστούν την ανάπτυξη ενσύρματων δικτύων τηλεπικοινωνιών πολύ δυσκολότερη. Αυτή τη στιγμή, το δίκτυο ADSL του ΟΤΕ αριθμεί πάνω από 160.000 εγκατεστημένες «πόρτες»-παροχές και καλύπτει όλες τι περιοχές άνω των 7000 κατοίκων (μέσω των πλέον 300 κόμβων). Με τη νέα επέκταση του δικτύου που είναι σε εξέλιξη, μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα υπάρχουν πάνω από 570 κόμβοι παρουσίας και περίπου 280.000 εγκατεστημένες και προς διάθεση «πόρτες»-παροχές που θα καλύπτουν το 81% της Ελλάδας (δηλ. πάνω από το 95% των αστικών περιοχών). Ήδη σχεδιάζονται για το τέλος του 2005 επιπλέον 200.000 παροχές νέας τεχνολογίας που θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν και υπηρεσίες υψηλών απαιτήσεων όπως Video On Demand, Live Video Streaming κλπ.

Από την πλευρά τους, οι εναλλακτικοί Πάροχοι στην πλειοψηφία τους, δεν έχουν προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις αλλά προτιμούν να επενδύει ο ΟΤΕ και να τους μεταπωλεί τις υπηρεσίες του καθώς το απαιτούμενο κεφάλαιο αλλά και το κόστος της προσπάθειας και της απόκτησης τεχνογνωσίας που απαιτούνται για να δημιουργήσουν τα δικά τους δίκτυα είναι πολύ πιο υψηλό.
Β) διάδοση στον πληθυσμό: Η σύγκριση τιμών μεταξύ αγορών με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά είναι σαφές ότι δεν βοηθά στην κατανόηση των πραγματικών αιτιών για την αργή ανάπτυξη των Ευρυζωνικών υπηρεσιών και γενικότερα του Internet στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας βασικός λόγος για την άρνηση του πληθυσμού να αποκτήσει πρόσβαση στο Διαδίκτυο από το σπίτι είναι η αντίληψη ότι οι πληροφορίες που υπάρχουν στο Internet δεν θεωρούνται χρήσιμες (51,52%). Ως δεύτερη κατά σειρά αιτία για την άρνηση των Ελλήνων να αποκτήσουν διαδικτυακή παρουσία είναι το υψηλό κόστος του τερματικού εξοπλισμού (46,50%). Με χαμηλότερα ποσοστά αναφέρεται το κόστος πρόσβασης, η έλλειψη εμπιστοσύνης ως προς τις τεχνολογικές ικανότητες του μέσου καταναλωτή και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η διείσδυση του Internet στην Ελλάδα να μην ξεπερνάει το 17% ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι σχεδόν τριπλάσιος. Επίσης, σε πρόσφατη Πανευρωπαϊκή έρευνα της JP Morgan τέσσερις (4) λόγοι αναφέρονται ως παράγοντες που επηρεάζουν τη διείσδυση του Internet και της Ευρυζωνικότητας. Αυτοί είναι:

• Η διείσδυση των Η/Υ (PC) στα σπίτια (Ελλάδα: μόνο το 8% των νοικοκυριών)
• Η ικανότητα μιας χώρας στην απορρόφηση νέων τεχνολογιών (με δείκτες UNDP η Ελλάδα τελευταία της Ευρώπης)
• Το μέγεθος και η ένταση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος
• Το κατά κεφαλήν εισόδημα

Από τα παραπάνω φαίνεται ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες θα πρέπει να συμβάλλουν με συντονισμένες προσπάθειες στην ανάδειξη του πραγματικού προβλήματος και λήψη μέτρων που ουσιαστικά θα ενισχύσουν τόσο τις προοπτικές διάδοσης του Internet γενικά, όσο και της Ευρυζωνικότητας ιδιαίτερα.

Ο ΟΤΕ έχει επενδύσει και συνεχίζει να επενδύει σημαντικά ποσά για να κάνει το ADSL προσβάσιμο παντού. Η χορηγία του φθηνού και γρήγορου Internet στους φοιτητές, από την αρχή το επόμενου ακαδημαϊκού έτους αποτελεί απόδειξη της σημασίας που δίνει ο ΟΤΕ στην διάδοσή του και τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ένα εθνικής σημασίας ζήτημα.

Με εκτίμηση.

Κ. ΣΤΑΜΕΛΟΣ
ΠΡΟΪΣΤ. Δ/ΝΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

Το θεμα προερχεται απο τον ιστοχωρο του adsl.gr
http://www.adslgr.com/news.php?newsid=1428

Αφήστε το σχόλιο σας στο "Απάντηση ΟΤΕ στην επιστολή διαμαρτυρίας καταναλωτών για τα πάγια ΟΤΕ στο ADSL"

Σχολιάστε